LinkedIn-annonsering

LinkedIn – med runt 600 miljoner användare totalt varav närmare 3 miljoner i Sverige – har ett tydligt professionellt fokus. Detta ger dig möjlighet att marknadsföra dig mot intressanta målgrupper och skräddarsy din kampanj.

Hjälp med LinkedIn-annonsering?

Så lyckas du med annonsering på LinkedIn

Vad vill du uppnå? Utifrån dina önskemål rekommenderar vi annonsformat och sätter upp tydliga mål för din LinkedIn-annonsering. Utifrån önskad målgrupp och budget tar vi fram förslag på struktur och utformning av dina annonser.

Annonsering i sociala medier blir allt viktigare eftersom den organiska räckvidden här är relativt låg. Du betalar antingen per klick (CPC) eller per 1000 visningar (CPM) vilket ger maximal kontroll över din budget. Under kampanjens livstid följer vi upp utfall och trimmar innehåll löpande så att du når relevant målgrupp.

Skräddarsy din LinkedIn-kampanj

Du kan målgruppsanpassa budskap till personer inom en specifik bransch eller med särskild kompetens. Du kan selektera din LinkedIn-annonsering på:

  • Geografiskt område
  • Utvalda bolag
  • Företag i en viss bransch
  • Företag av en viss storlek
  • Personer med en viss roll eller yrkestitel, t ex inköpare, VD eller marknadschef
  • Personer med viss kompetens
  • Personer som gått en viss skola eller utbildning
  • Ålder och kön

LinkedIn annonsformat

1

LinkedIn Text Ads

2

Video Ads

3

Sponsored Content

4

Sponsored InMail

Nå ut till din målgrupp via LinkedIn

Vi kan hjälpa dig att få ut mesta möjliga av annonsering på LinkedIn. Som experter på digital marknadsföring ser vi till att anpassa er kampanj och välja rätt annonsformat för att nå bäst resultat.

Komma igång med annonsering på LinkedIn?