Så lyckas du med annonsering på LinkedIn
Vad vill du uppnå? Utifrån dina önskemål rekommenderar vi annonsformat och sätter upp tydliga mål för din LinkedIn-annonsering. Utifrån önskad målgrupp och budget tar vi fram förslag på struktur och utformning av dina annonser.
Annonsering i sociala medier blir allt viktigare eftersom den organiska räckvidden här är relativt låg. Du betalar antingen per klick (CPC) eller per 1000 visningar (CPM) vilket ger maximal kontroll över din budget. Under kampanjens livstid följer vi upp utfall och trimmar innehåll löpande så att du når relevant målgrupp.
Skräddarsy din LinkedIn-kampanj
Du kan målgruppsanpassa budskap till personer inom en specifik bransch eller med särskild kompetens. Du kan selektera din LinkedIn-annonsering på:
- Geografiskt område
- Utvalda bolag
- Företag i en viss bransch
- Företag av en viss storlek
- Personer med en viss roll eller yrkestitel, t ex inköpare, VD eller marknadschef
- Personer med viss kompetens
- Personer som gått en viss skola eller utbildning
- Ålder och kön