Öka er närvaro på sociala medier!

95 % av alla som använder internet använder också sociala medier. Att hålla liv i sina sociala kanaler är viktigt för att stärka varumärket och generera fler leads. Låt inte hanteringen av sociala medier falla mellan stolarna, låt oss sköta de kontinuerliga uppdateringarna grundade i ett gediget strategi- och analysarbete.

Ja offert, tack!

Vi hanterar företagets sociala medier

Oavsett om ni verkar inom B2B eller B2C, är återförsäljare, leverantörer, arbetar inom tillverkningsindustrin eller servicebranschen så finns era kunder, framtida kollegor och potentiella samarbetspartners på sociala medier. Som företag ger sociala medier möjlighet att nå ut med sitt varumärke till nya kunder, vara personlig och bearbeta befintliga kunder, inspirera, engagera, interagera och driva försäljning.

Vårt erbjudande

Vi kan dels hjälpa er med en innehållsstrategi och plan som underlättar betydligt för er när ni själva skapar innehåll och postar det på sociala medier. Vill ni hellre att vi tar hand om all hantering av era sociala kanaler, från den kreativa planeringen till skapande av material och administration i form av att posta inlägg, bevaka och besvara kommentarer samt följa upp och utvärdera, så gör vi det också.

Strategi & plan

Analys

Översyn av konton och hur dess inlägg presterar idag. Analys av konkurrenters närvaro i sociala medier samt målgruppsanalys.

Översyn konto & profil

Vi skapar konton eller uppdaterar profil på befintliga konton (Facebook, Instagram, LinkedIn) med enhetlig profilbild och omslagsbild i respektive kanal.

Uppdatering presentation

Vi skapar en enhetlig företagspresentation anpassad efter respektive kanal och tar fram mallar för bildmaterial i respektive kanal.

Konverteringsspårning

Uppsättning grundspårning i Google Analytics. Implementering av spårningstagg och händelser på webbplatsen för att följa beteende hos kanalens användare.

Contentplan

Utforma en content calendar för organiska inlägg under kommande halvårsperiod.

Workshop

Genomgång av innehållsstrategin och presentation av content plan samt hur vi följer upp resultat.

Fr. 38 400 sek

Update

2 inlägg/mån
  • Redigering av bildmaterial framtaget av kund
  • Text till inlägg
  • UTM-taggade länkar
  • Publicering inlägg/stories
  • Uppföljning & rapport månadsvis
  • Avstämningsmöte för kommande månad
Fr. 6 000 sek/mån

Update weekly

4 inlägg/mån
  • Redigering av bildmaterial framtaget av kund
  • Text till inlägg
  • UTM-taggade länkar
  • Publicering inlägg/stories
  • Uppföljning & rapport månadsvis
  • Avstämningsmöte för kommande månad
Fr. 12 000 sek/mån

Update growth

8 inlägg/mån
  • Redigering av bildmaterial framtaget av kund
  • Text till inlägg
  • UTM-taggade länkar
  • Publicering inlägg/stories
  • Uppföljning & rapport månadsvis
  • Avstämningsmöte för kommande månad
Fr. 19 200 sek/mån

Komplettera med betald annonsering

Att boosta de organiska inläggen och komplettera med paid ads på Google eller sociala medier är ett sätt att nå ut till en ännu större målgrupp. Exponera ditt företag för de som har ett behov och ett intresse av det du erbjuder. Läs mer om hur vi arbetar med betald annonsering i de olika kanalerna:

Varför bör företag finnas på sociala medier?

Oavsett vilken bransch ni verkar inom, om ni säljer produkter eller tjänster, B2B eller B2C så kan vi hjälpa er ta plats på sociala medier. Det är här ni har möjlighet att bygga varumärke och skapa förtroende, visa upp produkter eller tjänster och få era kunder och potentiella kunder att lära känna er som företag bättre.

Bygga varumärke

Genom att vara aktiv och dela, gilla, följa och interagera med andra användare sprider du ditt varumärke och når ut till nya kunder.

Möjlighet att vara personlig

Det är på sociala medier du har möjlighet till direkt feedback och dialog med dina kunder. Vårda, uppmuntra och bjud in till konversation, bevaka, följ upp och besvara.

Främja Employer branding

Attrahera nya medarbetare genom att visa vilka ni är, vad ni erbjuder och vad ni står för.

Skapa lojalitet

Bearbeta befintliga kunder genom att skapa värde och förtroende. Ju mer du lär känna och blir engagerad i ett varumärke, desto svårare blir det att byta ut produkten/tjänsten/leverantören.

Sprida inspiration

Sociala medier ger oändliga möjligheter till inspiration. Genom bilder, filmer och målande texter kan du skapa ett behov av dina produkter/tjänster.

Sprida kunskap

Informera & utbilda dina följare i syfte att lära dem mer om ett ämne och på så vis skapa intresse för ditt erbjudande.

Skapa engagemang

Låt dina följare få veta vad du kan erbjuda dem och skapa ett engagemang kring ditt erbjudande genom t ex tävlingar, utlottningar, omröstningar, frågeställningar, följetongar etc.

Uppmana till interaktion

Det är på sociala medier du har möjlighet till direkt feedback och dialog med dina kunder. Vårda, uppmuntra och bjud in till konversation, bevaka, följ upp och besvara.

Driva försäljning

På sociala medier kan du visa upp ert utbud av produkter/tjänster och uppmana till handling.

Stödja rekrytering

Aktivitet på sociala medier underlättar ansökningsprocessen. Möjligheten att nå nya kandidater ökar genom att väcka intresse för företaget och få kandidaterna att lära känna företagskulturen.